حذف بیلبورد های علی کریمی و مهران مدیری و شهاب حسینی از سطح شهر

حذف بیلبورد های علی کریمی و مهران مدیری و شهاب حسینی از سطح شهر

امنیت … این کلید واژه یک فعالیت اقتصادی مستمر و موفق در تمام جوامع است. در چنین جوامعی است که فعالان اقتصادی به حمایت از فرهنگ، هنر، ورزش و علاقمندی های جامعه برمی آیند و با استفاده از اعتبار این افراد نسبت به گسترش اهداف و برند خود گام بر می دارند.

در ایران شاید استفاده از افراد مشهور یا به عبارتی سلبریتی ها در تبلیغات عمر طولانی ای ندارد  (البته پس از انقلاب). اما چند سالی است که این امر رونق پیدا کرده است و برند ها از اعتبار سلبریتی ها برای بهتر دیده شدن و اعتبار بخشیدن به برندشان کمک می گیرند.

مهران مدیری این اواخر با فروشگاه های زنجیره ای رفاه به تفاهم رسیده بود و بیلبورد های بسیاری در سطح شهر با چهره او به اکران در آمد. رضا کیانیان هم گویا با مجموعه ای که تولیدات دمنوش های گیاهی داشت به تفاهم رسیده بود. علی کریمی با یک برند آرایشی و بهداشتی و شهاب حسینی بی آنکه با برندی قرارداد داشته باشد، تصویرش به عنوان بازیگر بر روی بیلبورد های اطلاع دهنده اکران اینترنتی سریال پوست شیر، بر روی بیلبورد ها نقش بست.

 

شهاب حسینی در سریال پوست شیر و حذف بیلبورد های شهاب حسینی
بیانیه مهران مدیری
علی کریمی و بیلبورد مای

فوت مهسا امینی و شروع یک ماجرا

از اواخر شهریور امسال (1401) و پس از اینکه مهسا امینی، در جریان دستگیری توسط گشت ارشاد فوت کرد و به دنبال آن جریحه دار شدن قلب جامعه، بیانیه های مختلف از سوی تمامی افراد در حمایت از نارضایتی های مردم شروع شد.

مهسا امینی

حذف بیلبورد ها

در میان همین بیانیه ها، علی کریمی به صورت کامل همراهی خود را با مردم اعلام کرد و به کمک شبکه اجتماعی خود به بیان دیدگاه ها و حمایت هایش از مردم پرداخت.

مهران مدیری هم با کمی تاخیر وارد گود شد و اعلام کرد که صدا و سیمای ایران را تحریم می کند.

شهاب حسینی هم در بحبوحه ضبط سریال و در پشت صحنه مجالی یافت تا با ویدئویی ارادت خود را نسبت به مردم بیان کند.

همین بیانیه ها و تحرکات کافی بود تا هر سه این افراد ممنوع التصویر شوند و  دستور جمع آوری بیلیوردهایی با تصاویر آنها از جانب اداره ارشاد ابلاغ شود.

بدون در نظر گرفتن همه موارد مربوط به این حوادث، اگر شما کسب و کاری بودید که با هزار مکافات این افراد را پیدا می کردید، با آنها به سختی به توافق می رسیدید، هزینه هایی که کم هم نیست پرداخت می کردید و فروشتان و برنامه هایتان را بر همین اساس می چیدید، چه حالی به شما دست می داد وقتی تبلیغات و برنامه فروش شما مستقیما مورد تعرض قرار می گرفت ؟

حذف بیلبورد ها

تکلیف شما چیست ؟

برنامه هایتان که بهم خورده، پولتان را هم از دست داده اید ؟

باید مقابل فردی بایستید که تا دیروز به شما در فروش محصول و اعتبار برندتان کمک می کرد ؟

منهای برنامه فروشی که از دست دادید، حالا باید بخش اعظم خود را در مصالحه یا شکایت سپری کنید؟

تقصیر شما چیست ؟

شما از افکار این افراد حمایت کردید ؟

چرا شما باید چوبش را بخورید ؟

یا اصلا در مورد سریال پوست شیر، الان تکلیف چه می شود؟ لغو اکران ؟ فقط بخاطر بازی شهاب حسینی؟

این بی سلیقگی و بی ثباتی آسیب فراوانی هم به بنگاه ها و هم به آژانس های تبلیغاتی می زند.

اداره محترم ارشاد یا هر سازمان دیگری که متولی این امر است، می تواند اگر به قول خودش این امر را یک تنبیه یا مجازات می داند، آن را به پس از این تاریخ موکول کند و قرارداد های جاری را دچار مشکل نکند.

فراموش نکرده ایم که اکران فیلم گشت ارشاد 3 هم که با بازی ریحانه پارسا و مهاجرت و کشف حجاب ناگهانی او صورت گرفت، چقدر دچار تاخیر شد و چقدر تهدید و درخواست صورت گرفت تا گشت ارشاد در سینماها اکران شود. آن هم گویا با تغییراتی در کل سناریو.

به نظر شما گناه تهیه کننده و سایر بازیگران گشت ارشاد چه بود؟

یادمان نرود این یک تنبیه فردی نیست. ما نمی توانیم به واسطه تغییر یا ابراز نظر و عقیده هر فرد کارهای بزرگ تیمی و اقتصادی و فرهنگی و حتی ورزشی را به زمین بزنیم.

دوستانی که به راحتی روی این اسامی خط می کشند حتی نمی دانند که تا چه میزان، به چند لایه کسب و کار و به چند نفر آسیب وارد می کنند و حتی نمی دانند این آسیب را دارند به ریشه خودشان هم می زنند.

همراهی یک برند با یک سلبریتی، آن برند را مجبور می کند تا از فضای تبلیغاتی شهری ( که متعلق به شهرداری و خودتان است) استفاده کند و یا این همراهی را در رسانه ای فراگیر یعنی تلویزیون در ایران اعلام کند (تلویزون هم متعلق به خودتان است)، پس شما این ها را از دست می دهید.

هنرمند هم حمایتش را، آژانس تبلیغاتی بخشی از قراردادش را، دست اندرکاران چاپ یا تولید ویدئو هم چندین سفارش را و …

شاید این پول هم که قرار بود برود خرج توسعه کسب و کار شود، در حال و هوای اقتصاد ایران برود و بشود صرف سفته بازی در بازار دلار و یا مسکن!

البته از آن طرف هم نگاه کنیم، شاید همین رفتار ها بشود خود سانسوری برای عده ای دیگر، مثلا الان پژمان جمشیدی به خاطر شهر فرش حرفی نزند ! یا …

 

بیلبورد علی کریمی و برند مای

بیلبورد علی کریمی

واکنش شهاب حسینی به جمع کردن بیلبورد هایش از سطح شهر

واکنش شهاب حسینی به جمع کردن بیلبورد هایش از سطح شهر
نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *